Veelgestelde vragen

Hieronder vind u een lijst met de meest gestelde vragen. Mocht u een andere vraag hebben aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zullen er alles aan doen om uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Welk matras is geschikt voor mij?
null

Er is geen slaapsysteem (matras + bedbodem) dat voor iedereen geschikt is. Ieder mens is verschillend en daarom dient individueel bekeken te worden welke matras of welk slaapsysteem geschikt is. Onze dealers zijn zeer goed in staat om u een advies op maat te geven. Zij beschikken over kennis en ervaring en worden regelmatig getraind

Wij hebben erg lekker geslapen in een hotel op een Hypnos matras. Kan ik deze ook in de winkel kopen?
null

Uw dealer kan hierover informatie inwinnen bij Haarhuis & Jansen. Zo weten wij precies op welk matras u geslapen heeft.

Wat is de levensduur van een Hypnos matras?
null

Het advies is om een matras elke 7 jaar te vervangen en een kwalitatief hoogwaardig matras elke 10 jaar. Bij Hypnos zijn we overtuigd van onze kwaliteit en geven we een volledige garantie van 10 jaar. Het is echter wel belangrijk om de kwaliteit van uw matras te beoordelen op  comfort en ondersteuning en niet op de leeftijd. Wij verliezen gemiddeld 285 ml lichaamsvocht per nacht en 450 gram dode huidcellen per jaar. Door uw matras op tijd te vervangen vermijdt u het risico op het ontwikkelen van klachten.

Is het mogelijk om een nieuwe matras van Hypnos te plaatsen op onze oude boxen?
null

Dit is mogelijk, echter niet aan te raden. Vraag hierover advies bij uw dealer. Het advies is om een matras en box samen aan te schaffen aangezien het slaapsysteem ontworpen is om samen te werken. Hierdoor krijgt u de juiste ondersteuning die nodig is voor een ontspannen nachtrust.

Is een matras van Hypnos geschikt voor een verstelbare bodem?
null

Nee, niet alle matrassen zijn geschikt voor een verstelbare bodem. Bij Hypnos is hiervoor een speciale matras ontwikkeld, de E-motion.

Hoe vaak moet ik mijn Hypnos matras keren?
null

De meeste Hypnos matrassen dienen elk jaargetijde gekeerd te worden, elke 3-4 maanden. Het is aan te raden om de eerste 3 maanden de matras wekelijks te keren zodat de hoogwaardige vullingen zich gelijkmatig verdelen.

Hoe duurzaam/milieuvriendelijk zijn de Hypnos matrassen?
null

Bij Hypnos wordt uitsluitend gebruik gemaakt van 100% natuurlijke en duurzame materialen. We streven ernaar onze vuiluitstoot te minimaliseren en wij zijn dan ook de eerste Britse bedden- en matrassenfabriek die volledig koolstofneutraal produceert.

Onze modellen zijn 100% recyclebaar.

Er ontstaat een bult en/of kuilvorming in mijn matras.
null

Doordat er bij Hypnos een hoog volume aan hoogwaardige vullingen wordt gebruikt zal het juist in het begin voorkomen dat er een lichte bult en/of kuilvorming kan ontstaan. De vullingen hebben tijd nodig om zich aan te passen aan uw lighouding. Daarom is het ook aan te raden om het matras de eerste 3 maanden veelvuldig te keren. Dit zorgt voor een gelijkmatige bezinking van de vullingen.

Zijn er extra lange en/of afwijkende maten te bestellen?
null

Ja, met onze jarenlange ervaring zijn we bij Hypnos in staat om handgemaakte bedden en/of matrassen te maken in allerlei afmetingen en vormen. Wenst u voor uw boot en/of caravan een perfect matras of wilt u liever een ronde vorm? Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden.

Ik heb een probleem met mijn Hypnos bed/matras. Wat moet ik doen?
null

Wendt u zich tot uw dealer met het probleem. Bij Hypnos krijgt u een volledige garantie van 10 jaar op uw slaapsysteem. Wij raden aan dit schriftelijk of per email te doen met een omschrijving van de klacht. Mocht uw dealer geen zaken meer doen met Hypnos dan wordt de garantie volledig overgenomen door Haarhuis & Jansen. Deze is te bereiken op telefoonnummer: +31 546 433 701 of via email: info@haarhuisenjansen.nl

Wanneer vervalt de garantie?
null

De garantie vervalt na 10 jaar of indien Hypnos heeft geconstateerd dat er tijdens de garantieperiode een van de volgende gevallen zich heeft voorgedaan: (1) het product is beschadigd, (2) het product is niet onderhouden volgens de meegeleverde onderhoudsinstructies – dit omvat matrassen die niet worden gedraaid zoals aanbevolen, (3) een nieuw matras is gebruikt in combinatie met een oude of beschadigde box of bedbodem die geacht wordt van ongeschikte kwaliteit te zijn, (4) het matras is gebruikt op een bedbodem met latten die meer dan 7,5 cm uit elkaar staan.